Ons fonds heeft een nieuw werkgeversportaal: Mijn Pensioenadministratie. Na een start met 100 werkgevers is de portal verder uitgerold naar 600 werkgevers en sinds december 2020 hebben ook alle overige werkgevers van ons fonds toegang tot het nieuwe portaal.
Waarom is er een nieuw portaal?
Het werkgeversportaal is een product van onze pensioenuitvoeringsorganisatie AZL. AZL heeft het portaal doorontwikkeld vanuit de ervaringen van werkgevers. Als administrateur binnen uw bedrijf zorgt u ervoor dat de juiste pensioengegevens worden doorgegeven en u de juiste premie afdraagt. Een zorgvuldige en soms tijdrovende klus. Wat extra gemak en sturing is dan welkom, toch? Daarom is er nu: Mijn Pensioenadministratie.
Wat is er nieuw?
In Mijn Pensioenadministratie zijn schermen, functies en menu’s erop toegespitst u te helpen uw weg te vinden, acties te volbrengen en onjuiste gegevensinvoer zoveel mogelijk uit te sluiten.
• |
Nieuw! Dashboard. Geeft u een compleet beeld van de pensioenadministratie namens uw bedrijf en helpt u om snel afwijkingen vast te stellen. Ook ziet u hoe de status van uw acties, bijvoorbeeld of u bij bent met betalingen. |
• |
Nieuw! Actiegids. Een geheugensteuntje dat u vanaf iedere plek kunt aanroepen. De gids haalt berichten en (systeem)taken op die voor uw bedrijf van belang zijn. Bijvoorbeeld als er een betaling nodig is of als er wijzigingen klaar staan in de verzendlijst. Ook kunt u zelf een taak aanmaken als herinnering. Komt u er even niet uit? Dan zijn er helpfuncties binnen handbereik. |
Een nieuwe omgeving betekent ook een nieuw webadres. Inloggen op Mijn Pensioenadministratie verloopt vanaf december 2020 via: portal.mijnpensioenadministratie.nl/mitt. Dit adres vervangt www.azlonline.eu.
Let op: Dit geldt voor alle werkgevers die een bericht van AZL hebben ontvangen over het nieuwe portaal. Vanaf 4 januari 2021 is het oude portaal www.azlonline.eu niet meer actief. Daar kunt u dan alleen maar gegevens uit het verleden bekijken maar niks maar aanpassen.
eHerkenning
Op Mijn Pensioenadministratie kunt u vanaf december alleen inloggen met eHerkenning. Het is dan niet mogelijk om in te loggen met e-mailadres en wachtwoord. eHerkenning biedt meer zekerheid, is voor meerdere online diensten in de (semi-) publieke sector te gebruiken en wordt straks de standaard in Nederland voor zakelijk inloggen. Ons fonds volgt hierin andere organisaties, zoals het UWV, waar eHerkenning nu al verplicht is.
Bereid u voor, start nu… en voorkom dat u straks niet kunt inloggen. Houd er rekening mee dat de aanvraag zelf een aantal werkdagen kan duren, dus wacht niet af. Bekijk de video ter verduidelijking.
Bekijk voor meer informatie, handige stappenplannen en een checklist op de speciale pagina van Mijn Pensioenadministratie over eHerkenning.
Hebt u vragen?
Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag.